jueves, 4 de marzo de 2010

un collaret?una canya?...no! és un "rulo"!!

Nou dia a l'escola Can Fabra! avui hem tornat a fer tallers i a la Cristina i a mi ens ha tocat el taller d'expreimentació.Abans, però, com que hem arribat d'hora hem fet una mica el xafarder per tota l'escola, que com hem vist, és petita però no li falta ni un detall!biblioteca, sala de músca espai per "l'english" i moltíssimes coses més que fan que els nens i nenes puguin tenir tot el que necessiten.
Les 9.00...tots comencen a arribar...bates, jaquetes, motxilles...i cap a la classe! Avui hem estat a la classe dels Cargols.
Només arribar una mica de rutines...bon dia, quants nens som? qui falta??
M'ha agradat molt veure com un simple bon dia es pot transformar en la millor classe de matemàtiques i sense que els nens i nenes se n'adonin!

Un cop hem repartit els nens en grups, segons el taller tenen una pinça d'un color o un altre, així ells mateixos ja saben on han d'anar, hem anat amb la Nieves cap a l'espai d'experimentació.
Ha estat molt divertit per nosaltres i pels infants, que han disfrutat moltíssim amb "rulos", cordes, pinces i taps!...uns materials que per tots són coneguts però que apart de la seva funció en poden fer moltes més!
Ha sigut un joc lliure, relaxat i sense cap mena de problema, cada nen jugava i feia el que volia, però tots coneixen les normes : el material s'ha de tractar amb respecte i tot és de tots.
La Nieves, la mestra, tot i que els ha deixat llibertat per fer el que volguessin amb el material, abans de començar ha explorat una mica el que els nens i nenes podien saber, per exemple, les mides dels rulos, els colors, perquè rodolen, perquè s'enganxen... d'aquesta manera, els infants sense saber-ho estaven repassant conceptes...

















Després de tanta experimentació, un bon esmorzar per tornar a agafar forces i cap al pati..que avui feia un dia molt maco!
-Entro un moment ara amb coses més acadèmiques, ja que l'Anna ens va demanar que a part de participar en les activitats, féssim una mica d'observadores de diferents aspectes. Havíem de mirar la metodologia, la avaluació, les necessitats dels infants... ara no faré aquí tot l'estudi però he arribat a la conclusió de que cada mestra és un món i cada nen també, i que per tant és molt difícil planificar-ho tot havent d'abarcar tots aquests aspectes, però bé, dimarts ho comentarem a classe, a veure què en treiem!

No hay comentarios:

Publicar un comentario